Pages -Menu for Ee Beauty Spa

11 September 2016

Set Hamil Shaklee - Trimester Kedua dan Ketiga

Assalamualaikum mummies yang ceria!


Dah masuk trimester kedua ni mesti dah mula rasa teruja kan? Apatah lagi bagi yang dah masuk trimester ketiga. Dah mula rasa baby gerak-gerak, tendang-tendang. Sememangnya itulah saat paling indah sepanjang hamil ni. Bila dia gerak, kita tahu, dia ok kat dalam sana. 




Ok, kita sambung kepada keperluan nutrisi ibu hamil pada kedua-dua trimester ni. Untuk pengetahuan ibu, bila dah mula masuk trimester kedua ni, kita sangat kena jaga apa zat yang masuk dalam badan kita. Pada masa ni, janin sedang berkembang pesat bermula daripada organ, saraf, tulang. Sebab tu penting kita ada zat yang cukup untuk menampung keperluan bayi kita.


Kalau kita tak cukup zat, perkembangan bayi akan terganggu ke?

Ye! Sudah semestinya. Secara teorinya, segala zat akan diserap oleh bayi dahulu, kemudian lebihannya barulah diserap oleh badan ibu. Namun cuba kita bayangkan, zat yang kita ambil tu terlalu sedikit sehingga bayi boleh serap hanya sedikit zat. 


Dan kita? Langsung tak dapat zat. Itu yang menyebabkan ibu sentiasa lesu, letih, tidak sihat, sakit-sakit pinggang, sengal-sengal tulang.


Jadi pengambilan suplemen ni satu keperluan atau tidak?

Pengambilan suplemen pada zaman ni dah jadi satu keperluan. Kepada orang biasa, apatah lagi kepada ibu mengandung! Jadi ibu-ibu jangan ambil mudah tau. 


Jadi apa yang saya perlu lakukan?


Cukupkan zat anda. Daripada pemakanan dan suplemen. Pemakanan sahaja tidak memberikan zat yang mencukupi. Kenapa saya cakap macam tu? 


Zaman sekarang terlalu banyak makanan yang disuntik, tidak kurang juga makanan GMO. Semua ni akan menjurus kepada peningkatan radikal bebas yang lama-kelamaan akan memberi kesan kepada tubuh badan kita. Suplemen bertindak sebagai pencegah. Namun bukan semua suplemen yang boleh kita ambil sewenang-wenangnya.


Banyak suplemen yang berada di pasaran sekarang tidak diperakui keselamatannya. Kita tidak pasti dari mana sumbernya. Pilihan saya, saya hanya akan mengambil suplemen yang sememangnya halal, berkesan, tidak memudaratkan sama ada kepada saya atau bayi, semulajadi dan berbaloi. 


Pilihan saya insyaAllah kini dan selamanya


Dan di sini juga saya ada kongsikan set hamil Shaklee bagi trimester pertama.




--------------------------------------------------------------------
SET HAMIL TRIMESTER KEDUA & KETIGA
--------------------------------------------------------------------

Jadi apa yang boleh Ee cadangkan untuk trimester kedua dan ketiga?


Sama dengan set bagi trimester pertama, namun ditambahkan dengan Omega Guard Shaklee. Saya ringkaskan di sini. (Untuk maklumat lanjut boleh klik link di atas). Dan saya tambahkan juga kenapa saya cadangkan penambahan Omega Guard Shaklee.


1) Energizing Soy Protein (ESP)


  •  membekalkan tenaga 
  • mengawal berat badan
  • pembentukan janin  
  • susu ibu


2) Vitalea (Multivitamin dengan zat besi)


  • 28 jenis vitamin dan mineral.
  • penting bagi ibu hamil dan menyusu
  •  menaikkan nilai Hb (Hemoglobin)






3) B-Complex


  • mengandungi 8 kumpulan Vitamin B dan asid folik 
  • pembinaan tulang 
  • mengelakkan kecacatan pada janin 






4) Sustained Release Vita-C


  • antioksidan
  • meningkatkan sistem imunisasi 
  • membantu ibu kekal bertenaga 
  • Membantu penyerapan zat besi 







5) Ostematrix

  • pembentukan tulang, gigi, darah dan saraf 
  • pembentukan susu ibu 
  • menstabilkan denyutan jantung
  • mengawal tekanan darah tinggi.
  • mengatasi masalah oedema (bengkak kaki)

6) Omega Guard (EPA & DHA)


  • DHA adalah asid lemak perlu yang terdapat dalam badan manusia terutama otak.
  • Ia sangat penting dalam proses pembentukan otak dan organ-organ dalam badan janin.
  • Bayi tidak dapat hasilkan DHA sendiri. Oleh itu ia diperoleh daripada susu ibu. Bagi janin pula, ia disalurkan melalui plasenta.
  • Omega Guard membantu perkembangan otak janin dan mengekalkan jumlah DHA ibu.
  • Mengatasi masalah cepat lupa.



Ibu-ibu dah nampak kepentingan suplemen-suplemen ni? Alhamdulillah. Saya sangat gembira dapat berkongsi dengan ibu-bu semua. InsyaAllah dalam post saya seterusnya saya akan kongsikan pengalaman saya sendiri pula. Dan ibu-ibu akan faham kenapa saya sangat suka dengan set hamil Shaklee.


It's the best product I can say :)


Jika ibu berminat untuk mendapatkan set hamil ini, boleh whatsapp saya di 010-2888494. InsyaAllah saya akan membantu puan sebaimnya untuk membuat pilihan terbaik berdasarkan keadaan dan bajet puan. :)




Ameerah
010-2888494
Pengedar Shaklee Sah Kuantan
ID 1095681





Terima Kasih

No comments:

© Ameerah Zulkhairi | Template Designed By MH